Jak okres pandemii wpłynął na pracownicze badania okresowe?

Pandemia COVID-19 wprowadziła wiele zmian w naszym życiu, a jedną z nich jest również sposób, w jaki przeprowadzane są badania okresowe dla pracowników. W dzisiejszym wpisie na blogu Przychodni MEDAN w Jarocinie  przyjrzymy się temu, jak pandemia wpłynęła na tę kwestię.

Badania okresowe są bardzo ważne z punktu widzenia zdrowia pracowników. Mają one na celu wykrycie chorób zawodowych i zapobieganie im. W czasie pandemii wiele firm musiało zmierzyć się z problemem, jak przeprowadzić te badania w sposób bezpieczny dla pracowników i personelu medycznego.

Przesunięcie terminów badań

Wiele firm ze względu na sytuację pandemiczną było zmuszonych do przesunięcia terminów badań okresowych u lekarzy medycyny pracy swoich pracowników. Często wynikało to z faktu, że pracownicy nie mogli przyjść do przychodni lub ośrodków medycznych ze względu na ograniczenia wynikające z pandemii. Takie przesunięcia terminów niestety mogły mieć negatywny wpływ na zdrowie pracowników, którzy nie mogli zostać w danych terminach przebadani.

Bezpieczeństwo podczas badań

Przed pandemią badania okresowe były przeprowadzane w sposób standardowy – pacjent wchodził do gabinetu lekarskiego, rozmawiał z lekarzem i przeprowadzano badania. W trakcie trwania pandemii wiele przychodni i ośrodków medycznych wprowadziło dodatkowe zabezpieczenia, takie jak maseczki ochronne, rękawiczki, płaszcze jednorazowe itp. Ponadto personel medyczny, aby uniknąć ryzyka zakażenia, często był zmuszany przeprowadzać badania w specjalnych pomieszczeniach.

Badania online

W ramach walki z pandemią wiele firm i przychodni lekarskich przynajmniej częściowo postawiło też na rozwiązania online. Szczególnie popularne stały się teleporady. Pacjent rozmawiał z lekarzem przez Internet, a następnie otrzymywał skierowanie na badania okresowe. W ten sposób można było uniknąć wizyt w przychodni i ograniczyć ryzyko zakażenia.

 

pandemia covid-19